שיווק משפיענים יגדיל לכם מכירות, כך תעשו זאת נכון!

שיווק באמצעות משפיענים, אחת משיטות השיווק המבטיחות ביותר בשנים האחרונות. ב-2016 השיטה תפצה תאוצה בעיקר ברשת האינסטגרם. חברת לינקייה ערכה מחקר מקיף בנושא וגילתה כי 86% מהמשווקים בארה”ב השתמשו בטקטיקה זו , 94% מהם מצאו שהיא אפקטיבית.

היא פותחת עולם חדש לגמרי למותגים ואף בעלי עסקים קטנים להתחבר עם קהלים בדרכים טבעיות וקשורות יותר. השיטה מאפשרת לבעל עסק להגיע לקהל יעד ממוקד ואיכותי. אנו חיים בעולם מוצף בתוכן ולכן עלינו לבחון כל הזמן שיטות קריאייטיביות לקדם את העסק שלנו, לבנות מערכות יחסים ולטפחם לאורך זמן.

מה יצא לכם מזה שתנקטו בשיטה זו?

קהל יעד רלוונטי למותג שלכם

נסו להבין לעומק מה זה אומר קהל יעד רלוונטי? למה הרלוונטיות הזאת חשובה לכם?

כי מדובר בכלי פילוח אדיר ומשמעותי על מנת שתוכלו להגדיל מכירות. כנראה מדובר בכלי הפילוח הכי ממוקד היום.

ובתכלס, הוא תמיד היה שם כיוון שהוא חלק מהדבר הזה שנקרא אנושיות.

חוקי המשחק בעולם השיווק השתנו, אנחנו מדברים עכשיו לא על B2C ולא על B2B אלא על Human 2 Human H2H.

אינסטגרם הוא כלי שיווקי חזק על מנת שתוכלו ליישם את אסטרטגיית H2H. עכשיו שהבנתם שעליכם לבחון אסטרטגיית שיווק באמצעות מובילי דעה או משפיענים, חשוב שתבינו מיהם המשפיענים הפועלים בשוק שלכם.

 אז מיהו משפיען?

משפיען לא נמדד אך ורק בכמות העוקבים שלו. משפיען הוא אדם שמגדיר קהילה, כזה שמשנה את חוקי המשחק וסוחף אחריו אנשים לאורך זמן. הוא בונה מערכת יחסים בצורה האנושית ביותר. הוא “שובה” את הקהל שלו באמצעות מתן ערך אותנטי.

משפיען יפרסם את המוצר שלכם בדרך הכי אמיתית וכנה, בהנחה שתנהלו את הקמפיין בצורה נכונה.

איך תדעו לזהות משפיען לקידום המותג שלכם:

  1.  בדקו האם התכנים שלו תואמים את הערכים והסגנון של המותג.
  2. בדקו את רמת האינגייג’מנט עם קהל היעד שלו. מה רמת המעורבות שלו עם הקהל באחוזים. הכוונה לכמות הלייקים והתגובות שהוא מקבל, יש מערכות שעושות את זה עבורכם בלחיצת כפתור. למשל pro.iconosquare.com/features/influencer
  3.  בחנו מי קהל היעד שלו, בארץ / בחו”ל / חתך גילאים / נשים / גברים / אורח חיים.

החלטתם לנקוט באסטרטגיה של שיווק משפיענים או מובילי דעה?

כיצד תמדדו את הצלחת הקמפיין?

כבעלי עסק אתם מודדים הצלחה של קמפיין בכמות המכירות של המוצר או השרות אותו אתם מספקים, מנהלי פרפורמנס או אנשי השיווק בחברה שלכם יקחו בחשבון מדדים נוספים.

אם החלטתם השנה להשתמש בשיווק באמצעות משפיענים עבור העסק שלכם, כדאי שתדעו לכמת את ההצלחה או אי הצלחה של האסטרטגיה בה נקטתם.

איך תמדדו הצלחה של קמפיין שיווק באמצעות משפיענים. חמישה מדדים:

1. REACH – לכמה אנשים בטוטאל הצלחתי להגיע באמצעות הקמפיין. כמות הצפיות בקמפיין, במדד זה כדאי שתבחינו בין קהל קיים לקהל חדש.

2. ENGAGEMENT – כמה אנשים עשו לייק, הגיבו, שיתפו או הקליקו על הפוסט. חישוב טוטאל האנגייג’מנט – לייקים + תגובות + שיתופים לחלק לכמות העוקבים.

3. AUDIENCE SENTIMENT – איך הקהל הרגיש בנוגע לקמפיין, איך מודדים רגשות ותחושות? גם אני שאלתי את עצמי את אותה שאלה. לכן חקרתי את הנושא. מדובר במדד שתפס תאוצה בשנת 2016 ולא כולם מכירים אותו או מייחסים לו מספיק חשיבות עדיין. קייטי דיילאווי פיין מחברת הספר “Measure What Matters”
טוענת שאם אנחנו מסתכלים אך ורק על מספרים, אנחנו יכולים לקבל רושם מוטעה לאורך הקמפיין של הצלחה. לטענתה חשובה איכות הלייקים, השיתופים והתגובות ולא רק הכמות.
לצד אלה היא מוסיפה שיש למדוד שביעות רצון, דעות שליליות או חיוביות, רגשות ותחושות.

4. TRAFFIC – כמה תנועה הצלחנו להביא לאתר או לדף הנחיתה של הקמפיין. תנועה ישירה, תנועה באמצעות חיפוש ותנועה באמצעות לינקים.

5. PRODUCT SALES – הכנסות מהמוצר או השירות אותו אנו מוכרים. לשם בעצם כל העבודה שלנו מתנקזת. בסופו של דבר אנחנו מתאמצים לשווק ולפרסם על מנת לנהל עסק רווחי. אם לא הצלחנו בכך, הרי שככל הנראה טעינו באחד מהמדדים הקודמים. או שבחרנו לא נכון את המשפיענים שלנו.

רוצים שאקח אתכם צעד אחר צעד בקמפיין המשפיענים הראשון שלכם? יש לי מקום רק ל-2 בעלי עסקים צרו איתי קשר במייל instacafeweb@gmail.com 


בינתיים אני רוצה לתת לכם מתנה, כתבתי מדריך מקיף לשיווק עסקי באינסטגרם. אם תיישמו את המדריך תגיעו לקהל היעד הכי רלוונטי עבורכם, כזה שיקנה את המוצרים שלכם. אני נותנת טיפים מעשיים לקידום העסק באינסטגרם.
מה במדריך?
• שפה ויזואלית
• איזה סוג תוכן תפרסמו באינסטגרם
• שימוש נכון בהאשטגים
• תזמון פוסטים
• תוכן מסוג וידאו
• שימוש בסטורי
• הגדלת מספר העוקבים
• יחסי ציבור באמצעות אינסטגרם.
תורידו אותו בחינם כאן http://bit.ly/2s7Tn56

תגובות פייסבוק

תגובות

אודות הכותב הצג את כל הפוסטים

מלי אמסלם

מלי אמסלם

האתר הוקם ע”י מלי אמסלם, חוקרת אסטרטגיות שיווקיות באינטרנט. בשנה האחרונה התמקדה מלי בנושא “סיפור המותג” – Brand Storytelling, והגיעה למסקנה שאינסטגרם הוא הפלטפורמה הכי חזקה היום ליצירת סיפור מותג אותנטי ומעודד מעורבות. מלי מתמחה בבניית בלוגים בפלטפורמת וורדפרס, בדרכי הכתיבה והשיווק שלהם.

אינסטגרם קפה הוא בלוג שנכתב לטובת בעלי עסקים ואנשי תוכן

מטרת פרטים נוספים...

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חבה מסומנים ב- *