איך תשתמשו באינסטגרם כמדריך טיולים?
אם אתם עדיין משתמשים בגוגל תמונות כדי לחפש מידע על יעדים אקזוטיים, כדאי שתתחילו לשנות אסטרטגיה או לפחות להוסיף לעצמיכם עוד מקור מידע שיתן לכם תוצאות הרבה יותר טובות ומעודכנות. מקור המידע הזה שאני מדברת עליו הוא כמובן אינסטגרם. ברגע שתדעו איך להשתמש ברשת החברתית הזאת כפלטפורמת חיפוש, תגלו עולם מרהיב של צבעים, אנשים ותרבויות.
למה לבחור באינסטגרם כמקור מידע לטיולים בעולם:
1. תוצאות מיקום.
2. האשטגים פופולרים מול ממוקדים.
3. תוצאות חיפוש מתעדכנות כל הזמן.
4. יוזרים ייחודיים למקום.
5. המקומיים מכירים את המקומות הכי שווים ומצלמים לאינסטגרם.
6. מאות פרופילים יפים ומרתקים של בלוגרים שמסקרים נסיעות וטיולים.
ועכשיו כיצד תשתמשו בכלים שאינסטגרם מספק לכם על מנת לתכנן את החופשה הבאה שלכם:
1. תוצאות מיקום / גאוטאג
רבים מפספסים את השימוש בגאוטאג, ומדובר בפיצ’ר חכם ויעיל שמאפשר לכם להופיע בחיפושים של מיקומים גאוגרפיים שונים, דבר שיכול בהחלט לתרום לקידום פרופיל האינסטגרם שלכם. אם אתם בעניין של חיפוש השראה או מידע על מקום ספציפי, תתורו את האינסטגרם דרך החיפוש הגאוגרפי. קחו לדוגמה את ההוואסו פולס באריזונה, בחירה מאוד ספציפית של מקום, ובכל זאת תוצאות מרהיבות. הטופ פוסט יתנו לכם את הפוסטים שתויגו שם עם מספר הלייקים הגבוה ביותר.
תעברו על התמונות, תקליקו עליהן, תבדקו האם אותה תמונה או פרופיל יכולים לספק לכם האשטגים נוספים מאותו מקום או אולי ממקומות באזור.
2. האשטגים ממוקדים
הדרך הראשונה להתחיל בה היא להקליק בשורת החיפוש האשטג של המקום בו תרצו לבקר. למשל, קובה.
ההאשטג הזה אולי לא יתן את התוצאות הכי מרהיבות וממוקדות, אבל הוא מקור להאשטגים נוספים ממקודים יותר הכוללים בתוכם את המילה קובה. שורת חיפוש התגיות תיתן חיפושים נוספים מעניינים יותר, אספתי כמה ששווה להציץ בהם:
ig_cuba // cuba_gallery // cuba2day // iggerscuba // loves_cuba
לכל עיר ומדינה בעולם יש שפת האשטגס ייחודית לה, כמו שלנו למשל יש את insta_telaviv // urban_israel // instagram_israel ועוד.
3. איתור בלוגרים ומקומיים המסקרים טיולים
אלה הם האנשים שיעבירו הכי טוב את חוויית המקום, יגלו לכם פינות מגניבות ומקומות מיוחדים, ינדבו טיפים. רוב הסיכויים שהם מתחזקים בלוג שירכז בו מידע נוסף על אותו יעד.
איך תאתרו פרופילים של טיילים באינסטגרם?
באמצעות חיפוש גאוטאג והאשטגים ממוקדים, כמו שהזכרתי קודם.
דרך נוספת למצוא אותם היא באמצעות פרופילים של אותו מקום בו נרצה לטייל, אותה עיר או מדינה.
העמוד הזה לדוגמה נתן לי המון מידע על ‘הפיליפינים’ כמו ריזורטים, חופים ואיים פחות מוכרים.
אינסטגרם כקהילה
חשוב לזכור שאינסטגרם = קהילה. על מנת שנוכל להמשיך לנצל את המשאב המופלא והקסום הזה כדאי שנבין איך האפקט שלו עובד. לקהילה באינסטגרם יש שפה וסגנון משלה. תכירו את השפה, תשאבו השראה מאחרים אבל אל תשכחו גם לפרגן להם. שיתוף ופרגון הדדי הוא חלק בלתי נפרד מקיומה של הקהילה.
שימושים רבים יכולים להיות לאינסטגרם מלבד שיווק עסקי, אני מצאתי אותו כמדריך טיולים, ואתם?