אינסטגרם יוצר מותגים? ראיון עם זוג תל אביבי שלקח את אינסטגרם לשלב הבא

בשנת 2013 אמר מייסד אינסטגרם קווין סיסטרום שאינסטגרם שינה את הדרך בה אנשים רואים את העולם.
השינוי נובע בעיקר כי אינסטגרם שינה את הדרך בה אנחנו מצלמים תמונות. היום אנחנו מצלמים תמונות אינסטגרמיות! הזווית הנכונה, הפילטר המתאים, לוקיישן, פריטים ועוד.

הרשת החברתית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם היא סוג של אינסוף! אינסוף של אפשרויות, קריאייטיביות, התפתחות, יצרנות….. ממש אינסוף… וזה מה שמאפשר לה בעצם קיום לאורך זמן.

עכשיו, האם יצא לכם לחשוב על כך שאינסטגרם שינה את הדרך בה נולדים מותגים?
הרהרתי בשאלה והחלטתי לבחון את הנושא דרך היכרות עם מותגים שלאינסטגרם היה חלק משמעותי ברעיון הקמתם. התחלתי ממש כאן, בישראל וליתר דיוק בתל אביב עם instabook.il , עסק מקומי לצילומי בוק בהשראת אינסטגרם.

סנדרה וניצן אסף הם זוג תל אביבים בני 30 שהחליטו לשלב כוחות לאחר נסיעה משותפת לניו יורק. הוא צלם מצליח והיא מנהלת פרויקטים בתחום הניו מדיה.


צלם ומנהלת פרויקטים בתחום הניו מדיה – השילוב הנכון ל-it couple של עולם הרשתות החברתיות.

ניצן, צלם סטילס בעל ניסיון של כ- 10 שנים, מתמחה בצילומי רחוב, אווירה אורבנית, אירועי חוצות בארץ ובעולם. תמונות שלו פורסמו בידיעות אחרונות, ישראל היום, מסע אחר, נמל יפו, עיריית תל אביב, ירושלים ועוד.

סנדרה, מומחית לקידום תכני נוער ברשתות, עוסקת כ- 5 שנים בתחום הניו מדיה. בין היתר מנהלת את עמוד האינסטגרם, הבלוג ואפליקציות בחברת yes.

איך נולד הרעיון?

באוקטובר האחרון נסענו לניו יורק לשבועיים וניצן בהיותו צלם רחוב, לא הפסיק לצלם אנשים ואותי על רקע קירות הגרפיטי של העיר. ההשראה ל- instabook.il הגיעה משם. אין כמו ניו יורק כדי להבין איזה כוח יש לעיר, לרחוב, לאורבניות, לחלל שהיא מספקת ולמגניבות והכוח שהיא יוצרת.

לצד זאת, כבר הרבה זמן רצינו ליזום משהו יחד וחיפשנו את החיבור המנצח בין המומחיות של ניצן כצלם רחוב להבנה העמוקה שלי בעולם המדיה של בני הנוער.

כשחזרנו לארץ, לאט לאט הכל התחבר, הבנו שיש לנו כל מה שאנחנו צריכים כדי לייצר את הטרנד המגניב הבא: צלם רחוב מקצועי (שמכיר כל פינה מעניינת בתל אביב), אורבניות תל אביבית (גרפיטי ואווירת רחוב כובשת ומגניבה) מתחת לבית, הבנה עמוקה בפלטפורמת האינסטגרם, כלי ששנינו כבר מכירים היטב כל אחד בתחומו.
כל זאת לצד הידיעה כי טרנד הstreet תופס תאוצה ויחד החלטנו להקים את instabook.il המשלבת בין צילומי בוק אישי/ חברות/ ימי הולדת באווירה אורבנית מגניבה, חדשנית ומיוחדת לעולם האינסטגרם והבלוגים.

למה דווקא אינסטגרם?

סנדרה: מכיוון שכיוונו את צילומי הבוק לבני נוער – לא הייתה מבחינתנו פלטפורמה יותר מתאימה מזאת.
כיום יש מעל 2.7 מיליון משתמשים פעילים בארץ כאשר מחצית מבני הנוער (12-17) רואים באינסטגרם את הרשת החברתית המועדפת עליהם לעומת פייסבוק.

בהיותי מנהלת עמוד אינסטגרם שמותאם לנוער כבר למעלה מ-4 שנים, למדתי להכיר את השימוש של בני הנוער בפלטפורמה מקרוב. הנוער מחפש להעלות לאינסטגרם תמונות ייחודיות שאין לאף אחד אחר, אם בסנאפ צ’ט אפשר לחפור ולהעלות כל דבר, באינסטוש התמונות חייבות להיות מגניבות, אחרות, גדולות מהחיים, ייחודיות שבאות לספר סיפור ופה אנחנו נכנסים לתמונה. לצד המחשבה שבה בני הנוער יוכלו ליהנות מתמונות ייחודיות שמוציאות את האישיות שלהם החוצה באווירה משוחררת וטבעית, יצרנו מצב בו אנחנו מוציאים אותם החוצה פיזית ומגלים להם את הכוח והאווירה של הרחוב.

למעשה, יצרנו פה שילוב בין החיבור שלהם לעולם האינסטגרם והמובייל בו הם נמצאים כל הזמן לניסיון לחבר אותם לאווירה המשוחררת של הרחוב שמוציאה אותם מהקניון ומנתקת אותם לכמה רגעים מהפלאפונים וגורמת להם לחייך, לצחוק ולהתגבש עם חבריהם.

בנוסף, כל הקונספט שלנו מאוד מתחבר לטרנד “בלוגריות האופנה”, ישנן אלפי נערות שהקימו בעצמן בלוג אופנה בו הן ממליצות על אקססוריז, בגדים וכו’ שכולן כמובן פעילות מאוד באינסטגרם, מה שמאפשר לנו לזלוג לכיוונים האלה ולהתחבר גם אליהן.

אינסטגרם שינה מאוד את עולם הצילום, חשוב לנו מאוד לא רק לשתף תמונה אלא לקחת אנשים איתנו לסיפור החיים שלנו. האם לדעתכם זה טרנד חולף, או שזה כאן להישאר?

כפי שזה נראה פלטפורמת האינסטגרם רק הולכת ומתחזקת, אנשים היום מעדיפים כמה שיותר וויז’ואל ופחות מילים, מעריכים יותר יצירתיות לצד אותנטיות והתרגלו כבר לקשר הבלתי אמצעי עם מותגים וסלבריטאים שונים. בהתאם לזאת, ניתן לראות כי גם הפרסום באינסטגרם תופס תאוצה, יותר ויותר מותגים מתחילים להבין כי הם יצליחו לספר את הסיפור שלהם טוב יותר ולגעת באנשים באופן בלתי אמצעי דרך שימוש נכון בפלטפורמה ופונים אליה לקידום מוצריהם.

מה הופך תמונה לתמונה אינסטגרמית?

הכח של אינסטגרם זה השילוב המנצח בין האותנטיות לאסתטיקה. הכל יכול להיראות מאוד אמיתי ומהחיים אך תמיד מסוגנן עם מחשבה.
אינסטגרם נותן מקום גדול מאוד ליצירתיות וקריאטיביות, פחות נהוג לעלות לאינסטוש סתם תמונה, היא צריכה להיות תמיד קצת מעבר, אחרת – אותנטית ומיוחדת שתצליח לספר סיפור.
זאת הייתה המחשבה שלנו שהקמנו את instabook.il, מצד אחד ליצור רגעים מרגשים, גדולים מהחיים ומצד שני לחבר את כל זה לאותנטיות והשחרור של הרחוב ורק באינסטגרם תמונה כזאת תקבל את הכוח שלה.


איך זה לעבוד יחד בתור זוג ?

כזוג ותיק, אנחנו כבר מכירים כל כך טוב שהרגיש לנו מאוד טבעי ונכון לעבוד יחד, לכל אחד יש את החוזקות שלו ויחד אנחנו משלימים אחד את השנייה.
בחלוקה גסה, ניצן מוצא את הלוקיישנים, אחראי על הצילום ועריכת התמונות וסרטוני הוידאו, סנדרה אחראית על השפה השיווקית והמיתוג, יצירת שיתופי פעולה ומכירות ועל הסטייליינג של הבנות ביום הצילום ובעיקר על המורל ורוח השטות;).

מקווה שנהניתם מהראיון והרעיון. מוזמנים להגיב ולשתף.

יש גם סרטונים!!! קבלו הצצה לסדרת תחרות המשימות של סנדרה.

תגובות פייסבוק

תגובות

אודות הכותב הצג את כל הפוסטים

מלי אמסלם

מלי אמסלם

האתר הוקם ע”י מלי אמסלם, חוקרת אסטרטגיות שיווקיות באינטרנט. בשנה האחרונה התמקדה מלי בנושא “סיפור המותג” – Brand Storytelling, והגיעה למסקנה שאינסטגרם הוא הפלטפורמה הכי חזקה היום ליצירת סיפור מותג אותנטי ומעודד מעורבות. מלי מתמחה בבניית בלוגים בפלטפורמת וורדפרס, בדרכי הכתיבה והשיווק שלהם.

אינסטגרם קפה הוא בלוג שנכתב לטובת בעלי עסקים ואנשי תוכן

מטרת פרטים נוספים...

תגובה אחתלהשאיר תגובה

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חבה מסומנים ב- *