אינסטגרם גרם לי לתהות: הגודל קובע?

יצאנו לשטח (ברחבי האינסטגרם) בעקבות מותגים מקומיים ואחד בינלאומי על מנת לבחון מה גורם למותגים לעידוד מעורבות באינסטגרם והאם בהכרח כמות עוקבים גדולה מובילה לשיעור אינטראקציה גבוה?

את הבדיקה ערך חן חסון, ממייסדי סטארט אפ חדש לניהול עמודי אינסטגרם, המערכת שמפתח חן תאפשר לכם לקבל נתונים מדויקים על הפעילות האינסטגרמית של המותג שלכם, ובעיקר תוכלו להבין אילו פוסטים ותכנים “עושים לכם את העבודה” וגורמים לרמת מעורבות גבוהה עם העוקבים.

נתחיל עם נתון מעניין שניתח חן בחודש שעבר על הפעילות של מותג האופנה המקומי קסטרו. מתוך כ-32  תמונות שעלו בפרופיל, ארבע היו של התאומות הדוגמניות נוי והדר. נחשו איזה תמונות מובילות בטופ 10 של קסטרו ? כל הארבע שם, ולא סתם, מובילות הנה הדירוג המלא לפי כמות האינטראקציות:

11737818_10153495876753674_4265960759195959622_n

חן הרחיק לאוסטרליה על מנת לבדוק איך מותגים בחו”ל מייצרים אינטראקציה באינסטגרם. מותג תה ההרזיה skinnymetea (או “שיקוי הפלאים”, מה שתבחרו), עובד על קו שיווקי של “משפיעניות” חטובות מרחבי העולם, ואפילו בישראל משתמש במספר שגרירות.

חן גילה שלחלק ממשפיעות האינסטגרם שמקדמות את המותג יש כמות גדולה של עוקבים מזויפים, ויתכן שסיבה זו גורמת לאחוזי אינטרקציה נמוכים המותג. אחוז של 0.54% בסה”כ. מה שגרם לי לתהות מה חשוב יותר באינסטגרם, כמות או איכות? כמות עוקבים או רמת מעורבות.

11849307_516980655126867_1503096346_n

השוואת שיעור מעורבות עוקבים לעומת כמות – קסטרו ורנואר

קסטרו ורנואר באינסטגרם

לקסטרו יש 106,798 עוקבים לעומת רנואר 21,498, אך החודש האחרון החמיא לרנואר מבחינת שיעור המעורבות בפרופיל שלהם.
למרות פערי העוקבים, רנואר עומדים בממוצע מעורבות מאוד יפה ביחס לכמות העוקבים (גרף השוואה), ולמען הסר ספק: ממוצע שיעור המעורבות פר פוסט אכן גבוה יותר אצל רנואר. אגב, הקפיצה שאתם רואים בגרף באדום (רנואר) היא בזכות תצוגת החורף שהשיקה החברה באותו יום. מי אמר שהגודל כן קובע.

11822387_10153546423193674_2071786555836356492_n (1)

לאחר השקה מדוברת, “שרונה מרקט” פרץ לתודעה שלנו וכך גם דף האינסטגרם שלהם. על פי בדיקתו של חן השילוב של הוידאו עם התמונות בימים האחרונים, הביא לזינוק מרשים במגמת האינטרקציות. מה שבסופו של דבר תרם להוספתם של כמעט 400 עוקבים איכותיים חדשים בפחות משבוע.11356634_1011869378836730_171613157_n

11169798_10153520571463674_3079698748728391387_n

247149_10153520573573674_3989446913544882709_n

 

מסקנה:

הגודל לא תמיד קובע באינסטגרם, כמות העוקבים לא בהכרח מראה על מותג או פרופיל מקודם, כאשר רמת המעורבות גבוהה – תגובות + לייקים לפוסטים, סימן שהמותג עושה עבודת שיווק נכונה ולא בהכרח העובדה שיש לו כמות עוקבים מטורפת. כמובן שצריך לשים לב בנוסף האם אתם מקדמים מותג מקומי או בינלאומי ואז האסטרטגיה שונה.

תגובות פייסבוק

תגובות

אודות הכותב הצג את כל הפוסטים

מלי אמסלם

מלי אמסלם

האתר הוקם ע”י מלי אמסלם, חוקרת אסטרטגיות שיווקיות באינטרנט. בשנה האחרונה התמקדה מלי בנושא “סיפור המותג” – Brand Storytelling, והגיעה למסקנה שאינסטגרם הוא הפלטפורמה הכי חזקה היום ליצירת סיפור מותג אותנטי ומעודד מעורבות. מלי מתמחה בבניית בלוגים בפלטפורמת וורדפרס, בדרכי הכתיבה והשיווק שלהם.

אינסטגרם קפה הוא בלוג שנכתב לטובת בעלי עסקים ואנשי תוכן

מטרת פרטים נוספים...

תגובה אחתלהשאיר תגובה

  • אינסטגרם מאפשר לעקוב אחרי כ-7500 עמודים. זה גורם למצב שבו לא ממש ניתן לראות את כל מה שהועלה. בנוסף, הרבה מהאינטראקציות בעיקר של הצעירים הן בינם לבין עצמם. לפי מה שאני רואה עשירית האחוז מהעוקבים יעשו לייק ותגובות עוד הרבה פחות. אם מציעים פרס או צ’ופר המספר הזה יעלה, אפילו משמעותית.

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חבה מסומנים ב- *