מותגים רבים משקיעים הרבה זמן וכסף בשיווק ופרסום בפייסבוק, כאשר רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלהם כבר מזמן זנחו את פייסבוק לטובת אינסטגרם.
אז למה כל כך קשה למותגים לעשות את המעבר לשיווק באינסטגרם?
המחסום שמותגים נתקלו בו בפרסום באינסטגרם הוא היכולת להבין את האסטרטגיה השיווקית שמותג מתחיל או ותיק צריך לנקוט על מנת להגיע לכמה שיותר עוקבים שיהפכו בסופו של דבר לקונים.
בעוד שבפייסבוק יש לנו אפשרות לקנות בכסף פרסום ובכך להגדיל את ה-ROI , החזר על השקעה, באינסטגרם אנחנו צריכים להשקיע מאמצים נרחבים יותר בבניית מערכת יחסים עם העוקבים שלנו, לכן כאן נשתמש באסטרטגיית ה-ROE, החזר על מעורבות או אינטראקציה.
החזר על מעורבות, פירושו שהמוצר שלך “התעורר לחיים” ויש לו יכולות דינאמיות להפעיל את העוקבים שלך ולגרום להם להשפיע, להמליץ, לשתף, להגיב ולהיות חלק פעיל במותג שבנית.
ברגע שתפנימי את העובדה שלמוצרים שלך יש say , תוכלי להשתמש בצורה יעילה באסטרטגיית ה-ROE שהוכחה כאסטרטגיה הכי יעילה ונכונה ברשת החברתית, אינסטגרם.
אז הנה חמש שיטות מנצחות שיעזרו לך ל”הפיח רוח חיים” במוצרים שלך ובכך להגדיל את רמת מעורבות העוקבים עם המותג שלך:
#1 תמונות ברזולוציה גבוהה :
ללא ספק בכל מה שנוגע לאינסטגרם, לשימוש בתוכן ויזואלי איכותי יש פאקטור חשוב ביצירת מעורבות עוקבים. לכן, כאשר את מפרסמת מוצרים כדאי שתעלי אך ורק תמונות מקצועיות שצולמו באיכות גבוהה, אל תתפשרי ותשכרי צלם מקצועי שיעשה עבורך את העבודה.
מותג האופנה וואן אייטם משמש דוגמא טובה למותג שמציג את המוצרים שלו בצורה מקצועית ומעניינת עבור קהל היעד.
#2 הצעות מיוחדות והנחות :
אחת הסיבות שאנשים עוקבים אחר מותג ברשתות החברתיות היא על מנת לקבל מידע על סיילים מיוחדים. בפרופיל האינסטגרם של החנות האהובה עלי בתל אביב, סטורי אני לא מפספסת אף פעם סיילים או מבצעים שווים.
#3 תחרויות ומתנות :
שיטה מצוינת לגרום לעוקבים לקחת חלק פעיל בשיווק המוצרים שלך. אין כמו תחרות נושאת פרסים כדי ליצור באזז סביב המותג שלך. אם תעשי את זה בצורה נכונה, זאת הזדמנות עבורך להגיע לקהלים חדשים. הקדפידי לערוך את התחרות בצורה פשוטה: בקשי מהעוקבים לשתף את תמונת התחרות בחשבון האינסטגרם שלהם כולל השטאג רלבנטי. חשוב שתעלי תמונה מסקרנת ומפתה שתגרום להנעה לפעולה מיידית.
giftmagazine, המגזין הנשי הכי יצירתי שאני מכירה ושבסיסו בתל אביב ערך לא מזמן תחרות כזו.
#4 הוסיפי טקסט לכל תמונה :
השתמשי בסלנג או משפטי השראה רלבנטיים לקהל שלך, צרי אוירה כייפית וקלילה.
נכון שאינסטגרם זה בדיוק המקום לתת לתמונות לדבר בעד עצמן, אך הסטטיסטיקות מוכיחות כי תמונות שהועלו עם טקסט רלבנטי קיבלו יותר לייקים ותגובות מאשר תמונות ללא טקסט.
אם את רוצה לקבל השראה מעולה לאיך עושים את זה נכון, מותג האופנה אדיקה הוא הכתובת עבורך.
אינסטגרם היא פלטפורמה מושלמת לבניית מערכת יחסים דינאמית עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלך. זו הזדמנות מצוינת עבורך לבנות קהילה חיה סביב המותג שאת בונה.
ככל שתשקיעי בתכנים שמניעים לפעולה כך תרחיבי את מעגל הלקוחות שלך ותגיעי לקהלים חדשים.