בזמן האחרון אנשי שיווק ומומחים לשיווק במדיה חברתית מדברים על אינטראקציה / מעורבות / קהילה, אבל מה זה אומר בעצם? איך משתמשים בפלטפורמות השונות והרשתות החברתיות ליצירת מעורבות? עם מי אנחנו מעוניינים ליצור את האינטראקציה הזו ומי הקהילה שאליה אנחנו צריכים להתחבר, והאם יש יותר מקהילה אחת?
אם תמשיכו לקרוא, תכירו את המפתח הכי חשוב להצלחת העסק שלכם באינסטגרם.
איך תמנפו את אינסטגרם לקידום העסק שלכם באמצעות יצירת מערכות יחסים?
יצירת מערכת יחסים עם קהילת האינסטגרם היא דבר הכרחי עבור הצלחתכם בפלטפורמה מפני שהמותג שלכם הוא חלק מהקהילה, בנוסף לפרסום תוכן באיכות גבוהה, אתם צריכים לעקוב אחרי חשבונות של אחרים, להגיב להם, לעשות לייקים לפרסומים של חשבונות אחרים, ולהגיב לשאלות והערות המופנים לפוסטים שאתם מעלים.
ארבע פעולות מפתח ליצירת קהילה באינסטגרם:
1. משפיעני אינסטגרם: עקבו אחרי שותפים של המותג שלכם, דוברים, מפרסמים, האנשים המשפיעים בקהילה שהתוכן שלהם עשוי להיות קשור למותג שלכם. חשוב שלא רק תעקבו אחריהם אלא תיצרו איתם מערכת יחסים לטווח הארוך, הזמינו אותם לארועים מיוחדים ולפרויקטים הקשורים למותג. צרו לכם מאגר מסודר כזה של מובילים ותראו איך כולם יכולים להרוויח משיתוף הפעולה הזה.
2. הערות ולייקים: השתמשו בתיוגים, מיקום ו”תמונות של עצמך” ומצאו תמונות שפורסמו בחשבונות אחרים לגבי המותג שלכם וצרו איתם קשר על ידיי לייקים והערות לגבי הפרסומים שלהם.
3. Instameets& InstaWalks: קיימו מפגש או הזמינו את הקהילה למפגש פנים מול פנים,
שתפו תמונות באינסטגרם עם תיוג ספציפי. צרו קשר עם קבוצות מפגש אינסטגרמיות על מנת להיפגש ולחזק את המותג בקהילה. דוגמא מצוינת למפגש כזה היא ריצת הנשים שארגנו נייקי ישראל לכבוד יום האישה הבינלאומי. בריצה השתתפו למעלה מ-200 נשים שנרשמו לארוע, בעקבות פרסומים על האיבנט בעיקר באינסטגרם, הוכחה לכך שאינסטגרם היא פלטפורמה חזקה ליצירת מעורבות איכותית עם קהל היעד תוך שמירה על ערכי המותג.
4. פרויקט תיוג לסוף שבוע/לזמן ספציפי: קחו חלק בארוע אינסטגרם שבועי שבו מזמינים קהל עוקבים באינסטגרם לצלם תמונות במהלך סוף השבוע של נושא מסויים ולפרסם אותם עם תיוג ספציפי.
חילקתי את הקהילה באינסטגרם לארבעה סוגים:
1. קהילה גלובלית
2. קהילה מקומית
3. קהילת תחומית גלובלית
4. קהילה תחומית מקומית
ברגע שהבנתם את זה, הבנתם הכל. כל שנותר עכשיו זה ליישם
קהילה גלובלית – דפים פופולריים בעולם, דפים טרנדיים, דפים שנערכים בהם תחרויות ונוהגים לתייג בהם תמונות של אחרים. דוגמאות לדפים כאלה:
למה לא העמוד של אינסטגרם עצמו בעצם? אם תעקבו אחרי הפרסומים תגלו מה הטרנדים הכי חמים באינסטגרם, פעילויות, תחרויות ומפגשי אינסטגרם בעולם. כמו למשל מפגש אינסטה מיט העולמי ה-13:
קהילה מקומית – תהיו מודעים לקהילה המקומית בא אתם “חיים”, תבינו את הסביבה בה אתם פועלים, זאת דרך מצוינת להשיג עוקבים באינסטגרם. דוגמא לדפים מקומיים:
instagram_israel_
insta_israel
igersisrael
insta_telaviv
hapitria
קהילה תחומית גלובלית – חשוב שתכירו את הקהילה העולמית הפועלת בתחום שלכם: אופנה / לייף סטייל / טיולים / צילום / פיטנס ועוד.
מה זה יתן לכם?
1. אולי תזכו לשאוטאאוט (תיוגים של התמונות שלכם) באחד מהדפים הללו.
2. תלמדו את שפת ההאשטג המדוברת.
3. תשתתפו בתחרויות.
4. תגלו את קהל היעד שלכם ואופציות לשיתופי פעולה בתיוגים של הפוסטים ובתגובות.
5. רעיונות לעיצוב תמונות ותוכן ויזואלי.
קהילה תחומית מקומית – אותו דבר כמו הגלובלית תחומית רק מקומית, בסביבה הקרובה אלינו. מלבד חמשת היתרונות שהזכרתי קודם, כאן תוכלו ליצור קשרים ושיתופי פעולה בצורה פשוטה יותר, תעשו פרויקטים משותפים עם קולגות מתחומים משיקים ולהרחיב את מעגל החשיפה של המוצר שלכם ובמיוחד אם מדובר במוצר מקומי.
אינסטגרם = קהילה
אם תתחברו לרעיון ותיישמו את הנקודות שציינתי כאן תצליחו להגיע לקהלים חדשים, להשיג עוקבים, לקוחות ואף לפתח את המותג שלכם.
חושבים שהפוסט תרם לכם?
שתפו אותו הלאה.
בימים אלה אני עורכת תכנים לסדנת שיווק באינסטגרם בשיתוף עם מובילות אינסטגרם, מעוניינים שאשלח לכם מייל כשאשיק את הסדנה?
השאירו פרטים בטופס הבא: