הידעתם? כוחו של המותג טמון בקהילה

בזמן האחרון אנשי שיווק ומומחים לשיווק במדיה חברתית מדברים על אינטראקציה / מעורבות / קהילה, אבל מה זה אומר בעצם? איך משתמשים בפלטפורמות השונות והרשתות החברתיות ליצירת מעורבות? עם מי אנחנו מעוניינים ליצור את האינטראקציה הזו ומי הקהילה שאליה אנחנו צריכים להתחבר, והאם יש יותר מקהילה אחת?

אם תמשיכו לקרוא, תכירו את המפתח הכי חשוב להצלחת העסק שלכם באינסטגרם.

איך תמנפו את אינסטגרם לקידום העסק שלכם באמצעות יצירת מערכות יחסים?

יצירת מערכת יחסים עם קהילת האינסטגרם היא דבר הכרחי עבור הצלחתכם בפלטפורמה מפני שהמותג שלכם הוא חלק מהקהילה, בנוסף לפרסום תוכן באיכות גבוהה, אתם צריכים לעקוב אחרי חשבונות של אחרים, להגיב להם, לעשות לייקים לפרסומים של חשבונות אחרים, ולהגיב לשאלות והערות המופנים לפוסטים שאתם מעלים.

ארבע פעולות מפתח ליצירת קהילה באינסטגרם:

1. משפיעני אינסטגרם: עקבו אחרי שותפים של המותג שלכם, דוברים, מפרסמים, האנשים המשפיעים בקהילה שהתוכן שלהם עשוי להיות קשור למותג שלכם. חשוב שלא רק תעקבו אחריהם אלא תיצרו איתם מערכת יחסים לטווח הארוך, הזמינו אותם לארועים מיוחדים ולפרויקטים הקשורים למותג. צרו לכם מאגר מסודר כזה של מובילים ותראו איך כולם יכולים להרוויח משיתוף הפעולה הזה.

2. הערות ולייקים: השתמשו בתיוגים, מיקום ו”תמונות של עצמך” ומצאו תמונות שפורסמו בחשבונות אחרים לגבי המותג שלכם וצרו איתם קשר על ידיי לייקים והערות לגבי הפרסומים שלהם.

3. Instameets& InstaWalks: קיימו מפגש או הזמינו את הקהילה למפגש פנים מול פנים,
שתפו תמונות באינסטגרם עם תיוג ספציפי. צרו קשר עם קבוצות מפגש אינסטגרמיות על מנת להיפגש ולחזק את המותג בקהילה. דוגמא מצוינת למפגש כזה היא ריצת הנשים שארגנו נייקי ישראל לכבוד יום האישה הבינלאומי. בריצה השתתפו למעלה מ-200 נשים שנרשמו לארוע, בעקבות פרסומים על האיבנט בעיקר באינסטגרם, הוכחה לכך שאינסטגרם היא פלטפורמה חזקה ליצירת מעורבות איכותית עם קהל היעד תוך שמירה על ערכי המותג.

מתוך ההאשטג nike_tlv, ביטוי להבנת הקהילה את השפה המקומית בתחום מסוים

מתוך ההאשטג nike_tlv, ביטוי להבנת הקהילה את השפה המקומית בתחום מסוים

4. פרויקט תיוג לסוף שבוע/לזמן ספציפי: קחו חלק בארוע אינסטגרם שבועי שבו מזמינים קהל עוקבים באינסטגרם לצלם תמונות במהלך סוף השבוע של נושא מסויים ולפרסם אותם עם תיוג ספציפי.

חילקתי את הקהילה באינסטגרם לארבעה סוגים:

1. קהילה גלובלית
2. קהילה מקומית

3. קהילת תחומית גלובלית
4. קהילה תחומית מקומית

ברגע שהבנתם את זה, הבנתם הכל. כל שנותר עכשיו זה ליישם

קהילה גלובלית – דפים פופולריים בעולם, דפים טרנדיים, דפים שנערכים בהם תחרויות ונוהגים לתייג בהם תמונות של אחרים. דוגמאות לדפים כאלה:
למה לא העמוד של אינסטגרם עצמו בעצם? אם תעקבו אחרי הפרסומים תגלו מה הטרנדים הכי חמים באינסטגרם, פעילויות, תחרויות ומפגשי אינסטגרם בעולם. כמו למשל מפגש אינסטה מיט העולמי ה-13:

Worldwide InstaMeet 13 is coming up! Join tens of thousands of people in every corner of the world the weekend of April 22-24 to explore, share photographic tips and tricks, and take photos and videos together. And since Worldwide InstaMeet 13 falls on Earth Day (April 22), spend the weekend celebrating the wonder and beauty of our planet together. This event is also an opportunity to get together and give back. For those inspired to include a public service element to their InstaMeet, use the #LifeOnEarthWWIM13 hashtag to share and explore the many ways the Instagram community gives back during the weekend. Want to organize a WWIM13 InstaMeet? Let us know at http://bit.ly/ourinstameet so we can share your InstaMeet with other Instagrammers in your area! To learn more about InstaMeets and to connect with local Instagrammers, visit http://community.instagram.com Photo by @diana_lars

A photo posted by Instagram (@instagram) on

קהילה מקומית – תהיו מודעים לקהילה המקומית בא אתם “חיים”, תבינו את הסביבה בה אתם פועלים, זאת דרך מצוינת להשיג עוקבים באינסטגרם. דוגמא לדפים מקומיים:

instagram_israel_
insta_israel
igersisrael
insta_telaviv
hapitria

אינסטגרם ישראל - דוגמא לדף מקומי פופולרי בקהילה המקומית

אינסטגרם ישראל – דוגמא לדף מקומי פופולרי בקהילה המקומית

דף האינסטגרם iglady מבטא קהילת נשים מקומית.

דף האינסטגרם iglady מבטא קהילת נשים מקומית.

קהילה תחומית גלובלית – חשוב שתכירו את הקהילה העולמית הפועלת בתחום שלכם: אופנה / לייף סטייל / טיולים / צילום / פיטנס ועוד.

מה זה יתן לכם?
1. אולי תזכו לשאוטאאוט (תיוגים של התמונות שלכם) באחד מהדפים הללו.
2. תלמדו את שפת ההאשטג המדוברת.
3. תשתתפו בתחרויות.
4. תגלו את קהל היעד שלכם ואופציות לשיתופי פעולה בתיוגים של הפוסטים ובתגובות.
5. רעיונות לעיצוב תמונות ותוכן ויזואלי.

לא רק השראה ותמונות יפות

לא רק השראה ותמונות יפות

הכרת העמודים הרלוונטים לתחום שלכם צריכה להיכלל באסטרטגיה השיווקית שלכם באינסטגרם

הכרת העמודים הרלוונטים לתחום שלכם צריכה להיכלל באסטרטגיה השיווקית שלכם באינסטגרם

קהילה תחומית מקומית – אותו דבר כמו הגלובלית תחומית רק מקומית, בסביבה הקרובה אלינו. מלבד חמשת היתרונות שהזכרתי קודם, כאן תוכלו ליצור קשרים ושיתופי פעולה בצורה פשוטה יותר, תעשו פרויקטים משותפים עם קולגות מתחומים משיקים ולהרחיב את מעגל החשיפה של המוצר שלכם ובמיוחד אם מדובר במוצר מקומי.

עמוד fitness_il

עמוד fintess_il

אוכל ישראלי באינסטגרם

אינסטגרם = קהילה
אם תתחברו לרעיון ותיישמו את הנקודות שציינתי כאן תצליחו להגיע לקהלים חדשים, להשיג עוקבים, לקוחות ואף לפתח את המותג שלכם.
חושבים שהפוסט תרם לכם?
שתפו אותו הלאה.

בימים אלה אני עורכת תכנים לסדנת שיווק באינסטגרם בשיתוף עם מובילות אינסטגרם, מעוניינים שאשלח לכם מייל כשאשיק את הסדנה?
השאירו פרטים בטופס הבא:

שם (required)

כתובת מייל (required)

תגובות פייסבוק

תגובות

אודות הכותב הצג את כל הפוסטים

מלי אמסלם

מלי אמסלם

האתר הוקם ע”י מלי אמסלם, חוקרת אסטרטגיות שיווקיות באינטרנט. בשנה האחרונה התמקדה מלי בנושא “סיפור המותג” – Brand Storytelling, והגיעה למסקנה שאינסטגרם הוא הפלטפורמה הכי חזקה היום ליצירת סיפור מותג אותנטי ומעודד מעורבות. מלי מתמחה בבניית בלוגים בפלטפורמת וורדפרס, בדרכי הכתיבה והשיווק שלהם.

אינסטגרם קפה הוא בלוג שנכתב לטובת בעלי עסקים ואנשי תוכן

מטרת פרטים נוספים...

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חבה מסומנים ב- *