איך תהפכי עוקבים לאוהדים? לסטארבקס יש תשובה.

את לא צריכה תקציב פרסום גדול כדי לעשות מה שמותגים גדולים עושים, כל מה שעלייך לעשות זה להיכנס לחשבון האינסטגרם שלהם ולבחון את התמונות שלהם כדי להבין את התמונה הגדולה. נשמע פשוט לא?

לצורך הדוגמא השתמשתי במותג הקפה האהוב סטארבקס, לו יש למעלה מ-3 מ’ עוקבים באינסטגרם וקרוב ל-50% אינטרקציית אוהדים. בסטארבקס עלו על הנוסחה הנכונה שמעודדת עוקבים לגלות עניין ומעורבות בפוסטים שהחברה מעלה.

כשנכנסתי לפרופיל החברה באינסטגרם, ציפיתי לראות קפה, קפה ועוד קפה. אבל לא!  בסטארבאקס החליטו לשים את האנשים בפרונט. שלא תטעו, הקפה עדיין שם. העניין הוא שהחברה הבינה שמי ש”צועק” זה המוצר שלי בואו תקנו אותו, לא ממש מצליח בשיווק בכלל ובמעורבות עוקבים עם המותג בפרט.

איך לשווק באינסטגרם

אז מה השאלה הראשונה שתשאלי את עצמך כשתרצי ליצור באזז למותג שלך?

זאת בעצם שאלה פשוטה. מה הסיפור?

הסיפור הוא זה שנמצא במרכז, והוא זה שיוצר אהדה למוצר.

בסטארבקס הסיפור הוא חיבור, חיבור שנוצר בין אנשים שונים באמצעות קפה. כאשר אני יודעת כבר מה הסיפור, קל לי לבנות את החוויה סביבו. אני אדע איזה תמונות לשתף, אלו משפטים לכתוב, איזה תחרויות ופרויטים מיוחדים לפרסם.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם

השאלה השניה שתשאלי : מי חי את הסיפור או מי חווה את הסיפור?

ללא ספק בסטארבקס, מי שחוווה את הסיפור אלו האנשים. מה אנשים אוהבים עם הקפה שלהם. אהבה בין אנשים  נוצרת בבית הקפה. מערכות יחסים מתפתחות באמצעות קפה. מה משמח אנשים. מה גורם לאנשים להתחבר.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם

יש כאן בהחלט מקום ליצירתיות. תמונות מעניינות ואסתטיות יקבלו תגובות רבות. תמונות שמעוררות רגש יזכו ללייקים רבים. כמו כן, פרגון לעוקבים גם הוא יגרום לאהדה למותג שלך, אם תעלי תמונה של עוקב עם המוצר שלך ותתייגי אותו, תגרמי גם לעוקבים אחרים להעלות תמונות עם המוצרים שלך בתקווה שיופיעו בפרופיל המותג שלך.

לא משנה אם את בעלת בית קפה, מעצבת תכשיטים או מנחת סדנאות סריגה. הסיפור שאת בונה עבור המותג שלך חשוב לקהל היעד שלך. זכרי את שתי השאלות: מה הסיפור ומי חי את הסיפור.

ספרי לי איך התרשמת מהפוסט, והאם יש לך שאלות נוספות על שיווק באינסטגרם. אשמח להגיב בחזרה כאן בתגובות.

תגובות פייסבוק

תגובות

אודות הכותב הצג את כל הפוסטים

מלי אמסלם

מלי אמסלם

האתר הוקם ע”י מלי אמסלם, חוקרת אסטרטגיות שיווקיות באינטרנט. בשנה האחרונה התמקדה מלי בנושא “סיפור המותג” – Brand Storytelling, והגיעה למסקנה שאינסטגרם הוא הפלטפורמה הכי חזקה היום ליצירת סיפור מותג אותנטי ומעודד מעורבות. מלי מתמחה בבניית בלוגים בפלטפורמת וורדפרס, בדרכי הכתיבה והשיווק שלהם.

אינסטגרם קפה הוא בלוג שנכתב לטובת בעלי עסקים ואנשי תוכן

מטרת פרטים נוספים...

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חבה מסומנים ב- *